Filmen behöver visserligen ingen gratisreklam, särskilt inte i dessa kommersiella tider och med tanke på vilket företag som står bakom den. Den beskriver dock temat för Klurendrejeriet® 2008 så pass bra att vi väljer att göra ett undantag här och nu för National Treasure: Book of Secrets. Såväl bioaffisch (se nedan) som handling knyter an till tävlingen, den förstnämnda till resekatalogen och den senare som en billig(?)filmatiserad karbonkopia av fråga 24. Beror detta verkligen enbart på slumpen?
Saint Nicolas? Äggacage?
This movie does not need any free advertising space, especially not in these commercially driven days and with the big company behind the movie. Nevertheless, it fits the theme for Klurendrejeriet® 2008 so well that we think it is worth making an exception here and now for National Treasure: Book of Secrets. Both the official movie poster (see above) and the plot links to the contest, the first to the travel catalogue and the latter as a cheap(?) filmed carbon copy of question 24. Can this really only be a coincidence?
1 comment:
Anonymous
said...
Äggacage - that's so brilliant! Nu kan jag gå och lägga mig med ett flin på läpparna.
Klurendrejeriet® är en prisbelönt, årlig tävling där det gäller att ha ett gott bildsinne, navigera förbi luriga ledtrådar och söka information. Tävlingen är öppen för alla och har sedan 2006 en officiell engelsk översättning.
Klurendrejeriet® is an awarded, annual contest a good visual sense, the ability to navigate through maze-like clues and seek information is useful. The contest is open to everyone who wants to participate, where international contestants have enjoyed an official English translation since 2006.
1 comment:
Äggacage - that's so brilliant! Nu kan jag gå och lägga mig med ett flin på läpparna.
Post a Comment